Startup-projekt för GetAccept


Johanna Norell, Isak Larsson, Fabian Kaneby, Adam Westberg & Adam Broberg

Hej!

Under sommaren har vi fem arbetat tillsammans med företaget GetAccept som erbjuder en onlineplattform relaterad till Sales Content Management. Kort sagt erbjuder GetAccept en onlineplattform där ett företags säljfunktion kan hantera sina säljprocesser. Eftersom det är vanligt att säljprocesser för mer komplexa produkter och tjänster leder till flera iterationer, demonstrationer och förhandlingar, finns ett behov av en plattform där all kommunikation och dokumentation kan hanteras. På så sätt undviks långa mailkonversationer och bristfällig dokumentation.

GetAccept har tidigare fokuserat på att utveckla och sälja sitt Contract Room. Detta innebär en portal där säljare kan generera offerter, skriva kontrakt, hantera e-signaturer och lagra konversationer och kontrakt. Nu har GetAccept börjat lansera sitt Deal Room som syftar till att fylla det tomrum som funnits innan en säljprocess når offertstadiet. I Deal Room ska säljare kunna skapa individuella sidor anpassade för varje kund med demos, prisförslag, action plans och en tydlig och enkel chattfunktion mellan säljare och köpare.

Eftersom denna portal kommer att innehålla flera intressanta funktioner, såsom formulär, chatt, mötesbokning, filhantering och onboardinginstruktioner, har GetAccept bett oss att undersöka hur företagslandskapet ser ut gällande företag som erbjuder dessa funktioner. Rent konkret står GetAccept inför valet att utveckla själva eller köpa en funktion. Vårt uppdrag blev därför att identifiera företag som erbjuder de specifika funktionerna för att tillgodose GetAccept med underlag till framtida diskussioner.

Utöver att undersöka företag som erbjuder specifika tjänster har GetAccept även gett oss uppgiften att undersöka hur konkurrentlandskapet ser ut gällande företag som erbjuder Deal Rooms. Syftet med denna undersökning är att ge GetAccept en uppfattning om hur marknaden ser ut för att kunna fatta beslut om bland annat funktionaliteter, geografisk fokusering och prissättning när de nu börjar rulla ut sitt Deal Room